Siste kvalifiseringskamp mot Brann er omfattet av en enorm interesse.
Mjøndalen IF
Hagatjernveien 17
3050 Mjøndalen
post@mif.no
2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | Januar - Februar - Mars - April - Mai - Juni - Juli - August - September - Oktober - November - Desember
25.11.2014
MIF opplevere i disse dager en interesse langt ut over hva vi er vant med. Stadion kunne vi trolig solgt ut et par ganger til og oppmerksomheten fra media er på grensen til voldsom. Senest i går med lange innslag på både NRK og TV2. I dag med stort oppslag i VG og hele tiden med stort trykk i alle former for sosiale media. Til selve kampen har en avis som Bergens Tidende meldt inn 10 akkrediterte medarbeidere og TV2 stiller glatt med 30 personer på jobb. Vi gir ordet til noen av de sentrale aktørene:
Sirkusdirektør Kenneth Karlsen: Interessen for hva vi holder på med er akkurat nå over alle grenser. Jeg er rørt over den varmen som møter oss fra alle kanter. For oss som arbeider med dette i det daglige gir oppmerksomheten og positiviteten fra nærområdene inspirasjon til videre innsats.
Ordfører Bent-Inge Bye: Dette er på nytt eventyret om Askeladden. Det som skjer i MIF nå har uendelig betydning for stedet Mjøndalen og Nedre Eiker Kommune. Dessuten har fortholdet stor betydning for norsk fotball. Fremgangene til MIF er en seier for fotballen og en seier for frivilligheten.
Markedsansvarlig Ole Sivertsen: Interessen på sosiale medier er helt vill. Vår facebook side får hele tiden nye følgere. Av statistikk på internett ser vi dessuten at ordet "Mjøndalen" de siste dagene er det mest brukte på Twitter. Fantastisk.
Markedsdirektør i Sparebanken Øst, Per Øyvind Mørk: Vi oppfatter en helt magisk stemning rundt MIF om dagen. Vi er også nå i den artige situasjonen at den lille klubben med den ikke altfor store banken som medspiller utfordrer den store byen med en stor bank på drakta. Det er lett for Sparebanken Øst å identfiserer seg med den rollen MIF har i kvalikspillet. Vi i Sparebanken Øst er også svært stolte av å dele samme verdigrunnlag som Mjøndalen. Vi har felles røtter og verdisyn.
Daglig leder i Mjøndalen I.F, Per Fjeld-Olsen: Oppmerksomheten er sensasjonell. Søndag kveld, samme dag som Magnus Carlsen ble verdensmester og Molde cupmester, var kampen mot Brann hovedoppslaget på alle riksdekkende nettsider. Vi har daglig bakgrunnsreportasjer på TV fra Mjøndalen og hele tiden journalister på besøk. Et ønske fra meg om at media etterhvert ikke bare ser på oss som et "Flåklypa light", men ser på bygda ut over dette med idrettsanleggene, suksessbedriftene, Portåsen og verdisynet vi står for. Bak røyksløret fra de riksdekkende media gleder jeg meg særlig over lederartikler om MIF i DT og Eikerbladet. De har fått øynene opp for vår rolle som en stedsbærende institusjon og viktig samfunnsaktør.
Ekspert på omdømme, rådgiver for MIF og leder av Oktan Reklamebyrå, Svein Holter: MIF leverer et produkt med suksess som trigger folk. MIF engasjerer følelsene til folk. Det arbeides med kontinuitet og Mjøndalen er troverdige. De lever og leverer som de forteller at de skal.
Billettansvarlig Helge Johansen: Utsolgt. Fortsatt stor pågang, men jeg kan ikke trylle. Stort sett hyggelig forståelse, men naturlig nok flere som er lei seg. Kjøp sesongkort neste år og du er sikra billett.
Mjøndalen Idrettsforening © 2004-21
Innholdsoversikt - Om personvern og bruk av cookies